Boekverkoop

Als je lid van studievereniging Mens bent, ontvang je 10% korting op Engelstalige boeken en óók 10% korting op Nederlandstalige boeken die via studievereniging Mens worden verkocht. In de VU boekhandel krijg je ook 10% korting op voorgeschreven Engelse boeken en 5% korting op meerdere Nederlandstalige boeken. Er zijn drie verschillende manieren om je boeken te kopen:

1. Boeken kopen in de Mens-kamer. Hierbij wordt betaald met PIN.
  2. Boeken kopen in de VU boekhandel met je ledenpas.
  3. Boeken kopen via de boekenbestel site

Boeken kopen in de Mens-kamer
Het is mogelijk om boeken te kopen in de Mens-kamer. Het bestuur zorgt dat in elke eerste week van een nieuwe periode er een boekverkoop plaats zal vinden (meestal de eerste 3 dagen: maandag, dinsdag, woensdag). In de pauze kun je dan je boeken kopen. In een mail over de boekverkoop zullen de exacte data van de boekverkoop worden gegeven, met daarbij welke boeken verkocht worden en de prijzen. Het is niet mogelijk om de boeken contant te betalen, er kan alleen gepind worden. De boeken kun je, nadat je betaald hebt, meteen meenemen.

Boeken kopen in de VU boekhandel met je ledenpas
Je kunt boeken ook direct bij de boekhandel kopen. Het is niet nodig boeken van te voren te bestellen (maar je kunt dit een week van te voren doen als je verzekerd van een boek wil zijn). Ga naar de benedenverdieping  in de boekhandel, waar je bij de balie de boeken kunt vragen die je nodig hebt. Toon je collegekaart met Mens-sticker bij het betalen, zodat de korting wordt verrekend. Door het hele jaar heen kun je bij de penningmeester een nieuwe sticker halen, zodat de boekhandel weet dat je lid bent. Je kan maar één exemplaar per Mens-sticker halen, dus als je boeken voor je vrienden haalt, neem hun collegekaart ook mee!

Boeken kopen via de boekenbestel site
De derde mogelijkheid is om je boeken via de boekenbestel site te bestellen. De boeken worden dan bij jou thuis bezorgd. Klik hier om naar de boekenbestel site te gaan. Op de site kun je ook tweedehands boeken kopen. Deze boeken worden aangeboden door andere Mens-leden en kun je laten bezorgen of ophalen in de VU Boekhandel. Hier krijg je geen extra korting op.

Je eigen boeken verkopen via de boekenbestel site
Boeken die je zelf niet meer nodig hebt, kun je verkopen via de boekhandel. Ga hiervoor naar de site van de boekwinkel. Onderaan, bij “Studieboeken”, kun je kiezen voor “2e hands aanbieden”. Vervolgens vul je het ISBN-nummer van het boek in (Let op! Doe dit nadat de boeklijsten van komend collegejaar bekend zijn, dus voor collegejaar 2015-2016 na 21-07-2015), om te controleren of boek weer voorgeschreven literatuur is. Hierna geef je de kwaliteit van het boek aan en vul je je gegevens in, waarna je boek te koop wordt aangeboden op de boekenbestel site. Als je boek verkocht is, breng je het boek naar de VU boekhandel.