Over de Vereniging

Studievereniging Mens is een jonge en bloeiende vereniging voor studenten Medische Natuurwetenschappen (MNW) en studenten van aansluitende masters. Mens ondersteunt studenten bij deze opleidingen door onder andere:

• Verkoop van studieboeken
  • Organisatie van studiegerelateerde activiteiten zoals symposia, bedrijfsbezoeken en excursies
  • Bemiddelen van onderling contact van studenten door gezelligheidsactiviteiten zoals borrels, sportactiviteiten en lekkere lunches.
  • Voorzien in een verenigingsruimte waar studenten kunnen werken of relaxen onder het genot van een kopje koffie of een tosti. Zie hiervoor hieronder.
  • Het ondersteunen van eerstejaars door het mede organiseren van de introductieweek en het organiseren van een apart introductieweekend
  • Goed contact te onderhouden met de opleiding en de faculteit zodat ontwikkelingen rondom de studie MNW snel worden opgepikt.
  • Het aanbieden van extra ontwikkelingsmogelijkheden in commissies en bestuur

Terugkerende activiteiten bij S.V. Mens zijn zeilweekend, bedrijfsbezoek, Mensation (groot feest), eindejaars BBQ, wintersport, excursies (zowel binnen als buiten Europa), stage informatiebijeenkomst, Propedeuse-in-1 jaar (P-in-1) uitreiking, introductieweekend, maandelijkse borrels en Algemene Ledenvergaderingen.  Binnen S.V. Mens zijn er geen verplichtingen om ergens aan deel te nemen, maar kan de student zo veel of weinig doen als hij/zij zelf wilt. Zo kan de student zich nog meer ontwikkelen naast zijn studie en het maximale eruit halen.

Voor wie is studievereniging Mens?

Zoals benoemd is S.V. Mens de vereniging voor studenten van de bachelor Medische Natuurwetenschappen of studenten van een aansluitende master op de VU, echter is Mens ook toegankelijk voor andere studenten studerende aan de VU.

Verder zoeken wij uiteraard vooral studenten die:

• Meer uit hun studie willen halen
  • Willen bijdragen aan het organiseren van activiteiten
  • Zichzelf willen ontwikkelen

De Ledenkamer

De ledenkamer (Mens-kamer) van studievereniging Mens bevindt zich op het moment in het WN-gebouw in kamer TK-18. Dit betreft de kelder van het WN-gebouw helemaal aan het einde van het gebouw. In de Mens-kamer bevindt zich een pooltafel, twee werkcomputers, een xbox360, koelkasten gevuld met koud drinken, een vriezer gevuld met tosti’s en een hoop andere attributen zoals een volleybal, bordspellen en een fietspomp, maar ook leenboeken en interessante tijdschriften.
De openingstijden van de Mens-kamer zijn als volgt:

Maandag t/m vrijdag        8.30 – 17.30u
Zaterdag                                Gesloten
Zondag                                   Gesloten

Is de Mens-kamer een keer niet om 8.30 open en sta je wel voor de deur? Mail dan naar het bestuur: bestuur@mens-vu.nl . Dan heb je namelijk recht op taart.